Facebook

Twitter

Segítőink

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

Feedek

63. BAFTA-díjátadó

2010.02.22. 07:50 MagicRasta

Kathryn Bigelow “A bombák földjén” (The Hurt Locker) című filmje vezette a BAFTA díjátadó gáláját, melyet február 21-én este rendeztek meg a londoni Királyi Operaházban.

A film tarolt a legjobb film, rendezés, forgatókönyv, vágás, operatőri munka és hang kategóriában, megelőzve James Cameron “Avatar”-ját és Lone Scherfig “An Education” című filmjét, melyek a jelölések listáját vezették a Bombák földjén mellett.

“Micsoda megtiszteltetés” mondta Bigelow, mikor átvette a díjat. “Különösképpen azért, hogy itt lehetek most ezen a helyen ennyi tehetséges ember körében, akiket csodálok, s akik számomra már évtizedek óta inspirációt jelentenek. Úgy vélem, hogy a rendezés titka az együttműködésben keresendő, s szerencsésnek érzem magam, hogy egy ilyen fantasztikus stábbal dolgozhattam együtt. Jeremy Renner nagyon tehetséges, az operatőr egy vizuális költő, és a vágók is hihetetlenek. Ez igazán csodálatos, megható és megindító és úgy gondolom, hogy mindannyian (a stáb) éreztük a felelősségét annak, hogy tiszteljük a harctéren harcoló nőket és férfiakat, valamint, hogy tiszteljük a forgatókönyvet és a forgatókönyvírót, aki az életét kockáztatta, hogy elkaphassa a háború káoszát és tragédiáját. Ezt a filmet arra szeretném dedikálni, hogy sose adjuk fel a békére lelés szándékát.”

Andrea Arnold “Fish Tank” filmje nyerte a legjobb brit film díját. A film rendezője eképpen szólalt fel: “Igazán nagy megtiszteltetés. Köszönöm a BAFTA-nak és a bíráknak, sokat jelent a támogatásuk. Volt egy furcsa álmom múlt éjjel, hogy egy táborban vagyok és épp egy sátrat próbálok felállítani és ahányszor egy alkalmas helyet találtam, valaki mindig odajött és oda állította fel a sátrát és ez igen jelentősnek tűnt, de nem tudom, miért. Mindenkinek köszönöm, aki részt vett és keményen dolgozott a film elkészültében és… Isten áldja a Királynőt és köszönöm.”

Jacques Audiard “A Prophet” című filmje nyerte el a Legjobb nem angol nyelvű  film díját. Beszédében a következőket mondta: “Próbálom lehetőleg gyorsan elmondani. Ez a 2. alkalom, hogy a BAFTA kitüntet eme díjával. (Audiard 2006-ban nyerte el a díjat “The Beat That My Heart Skipped” című filmjével.) Attól félek, hogy azt hiszik, hogy már elegem van belőle. Nem akarom, hogy ezt gondolják, sőt, azt szeretném, hogy rendszeresen nekem adják a díjat. Szeretném megköszönni Optimumnak. Ha születik még egy fiam, Optimumnak fogom hívni. Ha lányom lesz, akkor őt BAFTA-nak fogom nevezni.”

Christoph Waltz nyerte el a legjobb férfi mellékszereplőnek járó díjat. „Nagyon szépen köszönöm. Mellékszereplő? (Supporting actor?) Támogatott színész. (Supported actor) Attól a pillanattól fogva, hogy a sors Quentin Tarantino elé vetett mindenki támogat. Amit Quentin Tarantinoval közösen elértem azt röviden így lehetne összefoglalni: Nincs Quentin, nincs Becstelen Brigantyk. Ha nincs Quentin, nincs Hans Landa. (Hans Landa a karakter neve, akit Christop Waltz megformált) Ha nincs Quentin, akkor nincs Christoph a BAFTA-n, vagy akárhol máshol.”

Colin Firth nyerte a legjobb férfi színész díját az „A Single Man” című  filmben nyújtott alakításáért. „Amit Tom Ford (A film rendezője) nem tud, hogy a kimenő e-mail-jeim között volt egy, amit neki szántam, amiben leírtam, hogy nem tudom megcsinálni. Éppen el akartam küldeni, amikor megjött a hűtőszerelő. Nem tudom, mi a legjobb nekem, szóval szeretném megköszönni a hűtős srácnak és Tomnak, aki tudja, hogy mi a legjobb nekem. (…) Sok nagy rendezővel dolgoztam már együtt, de ő jött ki eddig a legjobban. Köszönet neki, amiért összehozott Julianne Moore-al, Nicholas Hoult-al és Matthew Goodeval és most a BAFTA-val. Amit megtanultam, hogy soha ne nyomd meg a „küldés” gombot, amíg nem javították meg a hűtődet.”

Az „Egy lányról”  című filmben való alakításáért a legjobb színésznőnek járó díjat Carey Mulligan vehette át. „Igazán nem számítottam erre, szóval nem gondoltam ki semmit, amit most elmondanék. Nagyon szépen köszönöm BAFTA. (…) Bárcsak olyan tudnék lenni, mint Colin Firth és én is tarthatnék egy beszédet a hűtőkről. Szeretnék köszönetet mondani Nick Hornby-nak (A film forgatókönyvírója) és a producereknek és még oly sok embernek és még Jess-nek és Nicole-nak, akik bár nem tudják, de brilliánsak. Ott van édesanyám és édesapám, akiket nagyon szeretek, nekik is köszönöm.”

James Cameron még annak idején egyik jelölését sem tudta díjra váltani a Titanic esetében a BAFTA-n, de az Avatarral más a helyzet. Az Avatar nyerte el ugyanis a vizuális effektekért és a produkciós design-ért járó  díjakat. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://myopinion.blog.hu/api/trackback/id/tr21780025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása